Akupunktur til dig der er gravid

Akupunktur gravid københavn

Har du gener i forbindelse med din graviditet og ønsker du at lindre eller ligefrem helt at kurere disse gener? Dette er faktisk muligt med akupunktur for gravide.

Alle kvinder bør kunne nyde deres tid som gravid, men mange plages af kvalme, væske i kroppen, hovedpine bækkensmerter eller ligefrem opkastninger. Dette gør det naturligvis svært at nyde graviditeten og kan have uheldige følelsesmæssige konsekvenser for dig.

Akupunktur for gravide er en udbredt alternativ behandlingsform idet den har vist sig at være meget effektiv mod en række graviditetsrelaterede gener.

Hos Kinesisk Behandlingscenter har vi over 30 års erfaring i akupunktur behandling til gravide.

Så ring i dag og få en akupunkturtid

Akupunktur og graviditet

Akupunktur er en alternativ behandlingsform som er meget udbredt og anerkendt. Du finder akupuntører på de fleste fødegange i Danmark såvel som i private klinikker som Kinesisk Behandlingscenter her på Frederiksberg i København.

Da mange gravide oplever ubehagelige virkninger i forbindelse med graviditeten er mange jordemødre i dag også udøvende akupunktører.

Hvad er akupunktur

Akupunktur stammer fra Kina og bunder i traditionel kinesisk lægekundskab. Det centrale element i akupunkturbehandlingen er akupunkturnålene. Disse nåle sættes ind på bestemte akupunkturpunkter i kroppen for at genoprette den såkaldte Qi.

Qi er betegnelsen på balance i kroppen. Opstår der ubalance kan det have negative effekter på dit helbred og denne ubalance kan genoprettes gennem akupunktur.

Akupunktur er en anerkendt behandlingsform af WHO og er også tilskudsberettiget til gravide her i Danmark.

Akupunktur kan også afhælpe fertilitetsproblemer. Du kan læse mere om akupunktur for at blive gravid her.

Forskellige graviditetsgener der kan behandles med akupunktur

Her er nogle af de graviditetssymptomer som akupunktur har vist sig at have positiv virkning mod:

• Graviditetskvalme

• Væske i kroppen (ødemer)

• Lændesmerter

• Bækkensmerter

• Karpaltunnelsyndrom

• Halsbrand

• Træthed

• Hovedpine

• Opkast

• Fødselsmodning

• Urinvejsinfektion

• Hævede / urolige ben

• Åreknuder og hæmorider

Ikke alle af ovenstående symptomer kan behandles hos Kinesisk Behandlingscenter med akupunktur. Vi har primært fokus på at behandle kvalme og opkast under graviditeten.

Hvor hurtigt virker akupunktur mod graviditetskvalme?

Mange af vores patienter oplever lindring eller ligefrem at blive symptomfrie allerede efter en behandling. Andre skal gennemgå flere behandlinger før der opnås en effekt. Desværre er der også nogle der ikke oplever nogen lindring gennem akupunktur. Heldigvis er succesraten for graviditetsakupunktur meget høj, så hvis du oplever gener som gravid er der god grund til at igangsætte en akupunkturbehandling.

Ring til vores klinik på Frederiksberg på telefon: +45 33 26 36 88

Akupunktur før termin

Akupunktur er effektiv i behandlingen af kvalme og andre gener i forbindelse med din graviditet før termin. Under din barsel vil vi udøve fødselsmodnende akupunktur.

I denne periode er det oftest tilstrækkeligt med en ugentlig akupunkturbehandling.

Akupunktur efter termin

Går du over termin anbefales det at optrappe antallet af akupunkturbehandlinger til omkring 2 gange ugentligt.

I denne periode vil vi også tale om hvorvidt vi skal lave akupunktur der fremmer igangsættelse af fødslen.

Mange gravide modtager også akupunktur under selve fødslen. Dette udøves naturligvis af en akupunktør / jordemoder på selve fødeafdelingen.

Akupunktur efter fødsel

Akupunktur er effektiv til gravide, men kan også være gavnlig mod en række problemer efter fødslen.

Disse gener kan eksempelvis være:

• Træthed og søvnproblemer

• Ammeproblemer

• Bækkensmerter

• Rygsmerter

• Væske i kroppen

• Drænethed hvis du har blødt meget under og efter fødslen

Priser på akupunktur til gravide

Du kan se vores priser på akupunktur og graviditet her. Generelt gælder det at den første behandling koster 600 kr. men prisen falder herefter på de efterfølgende behandlinger.

Hvem er vi?

Du Ying er ejer af Kinesisk Behandlingscenter. Hun er født og opvokset i Kina hvorfra hun har sin uddannelse som farmaceut og kinesisk læge.

Med over 30 års erfaring i akupunktur har Du Ying behandlet mange gravide. Du kan læse anmeldelser fra vores tidligere kunder her.

Besøg klinikken på Forhåbningsholms Alle 2 på Frederiksberg.

Eller

Ring til os og få din første time med graviditetsakupunktur

Du Ying akupunktør Frederiksberg