Akupunktur migræne

akupunktur migræne

Migræne kan være en særdeles hæmmende faktor for oplevet livskvalitet og mange patienter der kommer til os oplever begrænset effekt af medicinsk behandling. Akupunktur kan lindre eller helt afhjælpe migræne samt smerter i nakke og skuldre uden de velkendte bivirkninger fra medicinsk behandling.

Oplever du jævnligt migræne anbefales det at du opsøger din læge. Hos lægen kan du ofte få gode råd mht. din kost, medicin samt henvendelser til en neurolog, smerteklinik eller til en akupunktør. Mange patienter kommer til vores akupunkturklinik efter de har gennemgået anden behandling uden mærkbar effekt.

Hjælper akupunktur mod migræne?

Akupunktur behandler migræne ud fra gammel kinesisk lærdom, hvor man påvirker kroppens balance ved at isætte nåle i hudens overflade på diverse punkter på kroppen. Disse punkter findes ofte helt andre steder end på selve smerteområdet. Typiske punkter inkluderer øreakupunktur, ben og hovedbund.

De fleste patienter oplever positiv virkning af akupunktur som er en gammel teknik der har overlevet lægevidenskaben i århundreder. Migræne er blot et af de mange lidelser som akupunktur har vist sig at have positiv virkning for.

Læs mere om migræne fra hovedpineforeningen

Migræne i forbindelse med graviditet

Hovedpine kan opstå som en gene under graviditet. Er du gravid og oplever nedsat funktionsevne på grund af migræne kan du med fordel afprøve akupunktur mod migræne.

Vi har behandlet mange gravide med hovedpinesmerter under graviditetsforløbet med gode resultater.

Akupunktur mod hormonel migræne

Vi behandler ligeledes hormonel migræne med akupunktur. Ved første konsultation vil vi sammen afdække hovedårsagen til din migræne og derfra aftale det videre forløb mht. antal behandlinger samt frekvens.

Stressrelateret migræne-behandling med akupunktur

Oplever du migræneanfald i stressede perioder og har du ikke mulighed for at komme stressårsagen til livs er akupunktur en meget velegnet behandlingsform. Akupunktur er en meget udbredt behandling mod stress idet den genopretter kroppens balance og hjælper dig til at finde ro.

Oplever du migræne i stressede perioder vil vi derfor både udføre akupunktur mod stress og migræne for at opnå den bedste virkning.

Priser på akupunktur mod migræne

På vores første møde vil vi afdække din situation og derfra aftale det videre akupunkturforløb. Mange patienter oplever mærkbar virkning allerede efter den første akupunktur-behandling i vores klinik på Frederiksberg, men antallet af behandlinger samt hyppigheden afhænger af din situation.

Første behandling af migræne koster 600 kr. og efterfølgende behandlinger 500 kr. Se vores rabatter her.

Migrænesmerter og livskvalitet

Lider du af stærke migrænesmerter kan det være svært at nyde sociale aktiviteter samt være rigtig tilstede. Det kan også være svært at planlægge sin tid, når man ikke altid ved hvornår migrænen bryder ud. Da migræne ofte er forbundet med stress kan det også være svært at være den gode medarbejder man ellers normalt ville være.

Akupunktur mod migræne / hovedpine kan mærkbart nedsætte graden af din migræne samt hyppigheden hvormed den bryder ud.

Kontakt os og få en tid til din første behandling på telefon 33263688. Vores klinik er centralt placeret i København.

Hvem er vi?

Du Ying akupunktør Frederiksberg

Du ying er uddannet i kinesisk lægevidenskab og har over 30 års erfaring i behandling af migræne med akupunktur.