Akupunktur pollenallergi

Den nuværende position:Velkommen > Akupunktur pollenallergi

akupunktur pollenallergi

Begynder din næse at løbe på det samme tidspunkt hvert eneste år? Og oplever du nyseanfald og kløende øjne som gør det svært for dig at koncentrere dig? Akupunktur mod pollenallergi har vist sig at være en meget effektiv behandling mod høfeber og andre allergier. Akupunktur kan faktisk nedsætte dine symptomer på helt naturlig vis uden brug af medicin og dermed gøre det lettere for dig at koncertrere dig om dit arbejde igen. Hos Kinesiskbehandlingscenter på Frederiksberg vil du blandt andre blive behandlet af Du Ying som har over 30 års erfaring med akupunktur mod pollenallergi. De fleste oplever store lindringer i forhold til deres allergi allerede efter få behandlinger. Du Ying som er uddannet kinesisk læge i Kina indsætter nåle på nogle helt bestemte punkter baseret på gammel kinesisk lægevidenskab og nogle patienter melder om lindring allerede efter første behandling.

Ring til os med det samme og hør hvad vi kan gøre for at lindre din pollenallergi tel: +4533263688

Hvad er Pollenallergi?

Pollenallergi, høfeber, astma.. Kært barn har mange navne, men fælles for dem alle er at de baseres på et irriteret luftvejssystem. Irritationen kommer fra luftbårne partikler (pollen) som primært stammer fra træerne. Og det er frygteligt irriterende! Bliver dine symptomer ikke bebandlet kan det udvikle sig til astma så allergi bør tages alvorligt. Pollen er ganske enkelt træer og planters hanlige kønsceller der spredes via luften for at bestøve andre planter og træer. Pollen kan derfor gå ind via luftveje og øjne når der er meget af det i luften. Selv ikke i byerne kan du slippe for pollen. Da pollen binder sig til andre partikler i luften så som udstødning fra biler kan pollenallergi faktisk opleves værre i byerne herunder også København!

Omkring ½-1 million danskere lider i dag af en form for pollenallergi og det er defor en af de mest almindelige lidelser i Danmark. Heldigvis er pollenallergi sæsonbaseret og kan lindres med medicin, men medicin er blot en symptombehandling og går ikke som akupunktur ind og arbjder med de grundlæggende problemer. Ønsker du at nedsætte dit medicinforbrug og for alvor komme din allergi til livs så er akupunktur en rigtig god løsning. Akupunktur sigter mod en længerevarende effekt modsat medicin som blot lindrer nuværende symptomer på kort sigt.

Forskellige typer pollenallergi og deres sæsoner

Her kan du læse lidt om de mest almindelige pollenallergier: Birkepollen: Forekommer kun i april-maj og er derfor ret intens mens den står på. Det er en af de mest almindelige allergier bl.a. fordi birkepollen med vinden kan sprede sig over et stort område. Græspollen: Græspollenallergi er et af de mest almindelige allergiformer fordi der stort set vokser græs over alt. Pollen fra græs svæver ikke så langt, men fordi vi lever så tæt på græs bliver vi udsat for det i store mængder. Græspollen er mest almidelig fra maj til august. Bynkepollen: Bynkepollen forekommer i juli og august måned og særligt gråbynke er almindelig. Også forskellige ukrudtsplanter afgiver bynkepollen og kan dermed findes langs veje og lignende. Der findes mange flere pollenbaserede allergier, men ovenstående er blandt de mest almindelige. Her kan du se en oversigt over dagens pollental.

Alle pollenallergier kan behandles med akupunktur. Så ring eller skriv til Kinesisk Behandlingscenter og book en tid til din første akupunkturbehandling af pollenallergi.tel: +4533263688.

Symptomer på pollenallergi

Det kan måske være nemt at forveksle en pollen allergi med en forkølelse. En pollenallergi er dog sæsonbaseret så hvis du oplever de samme symptomer på det samme tidspunkt hvert år så er det højest sandsynligt allergirelateret. Bliver du snottet vil dit snot være tyndt og farveløst mens det ved forkølelse ofte vil være tykt og farvet. Typiske symptomer på pollenallergi inkluderer: Røde øjne Opsvulmede øjenlåg Tåredannelse Stoppet næse nysen Snottet Vejrtrækningsproblemer Astmaanfald Hosten Kløe i mund og hals Ondt i halsen Træthed

Behandlingsformer mod pollenallergi

Er du pollenallergiker er du sikkert allerede ganske godt bekendt med høfebermedicin såsom næsespray, øjendråber og tabletter. Disse medicinske behandlinger mod pollenallergi er baseret på antihistamin eller steroider og kan enten fås i håndkøb eller på recept. Du kan fortsætte med at benytte din pollenmedicin mens du får akupunktur, men nogle oplever helt at kunne stoppe deres medicinforbrug efter sessioner med akupunktur mod pollenallergi. Fælles for alle medicinbaserede produkter er at de går ind og lindrer symptomer. Akupunktur mod pollenallergi går i stedet ind og arbejder med dit immunforsvar og behandler derfor roden til lidelsen frem for blot symptomerne. Resultatet er at akupunktur i nogle tilfælde helt vil kunne kurere pollenallergi. Mange patienter oplever stor fremgang med akupunktur og er du i tvivl kan du eventuelt rådføre dig med din egen læge. Akupunktur er i dag, næst efter massage, den mest udbredte alternative behandlingsform og forekommer i dag på hospitaler, i private lægepraksisser og i form af private virksomheder som Kinesisk behandlingscenter på Frederiksberg. Akupunktur blev i 1979 anerkendt af Verdenssundhedsorganisationen (WHO) som en velegnet behandling af en række lidelser.

Hvad er akupunktur?

Akupunktur er en ældgammel behandlingsteknik fra det gamle Kina. Akupunktur benyttes både mod eksisterende lidelser samt som forebyggende behandling. Metoden er baseret på nåle (i dag benyttes altid engangsnåle) som stikkes ind i såkaldte akupunkturpunkter fordelt over hele kroppen for at genoprette kroppens energibaner. Metoden arbejder med at skabe balance og stimulere kroppens evne til selv at skabe denne balance. Der sigtes dermed ikke mod en lindring af symptomer, men snarere en holistisk behandling af kroppens ubalancer.

Virker akupunktur mod allergi?

Selvom videnskaben ikke kan forklare akupunkturens effekter så er akupunktur i dag udbredt i vesten grundet dens positive resultater på en lang række lidelser. Akupunktur findes i dag bl.a. på hospitaler og private lægeklinikker og er enerkendt af WHO som en velegnet behandlingsform.

Akupunktur mod pollenallergi – hvor hurtigt kan det mærkes?

De fleste patienter udtrykker at de oplever en positiv effekt af akupunktur allerede efter få behandlinger og nogle allerede efter den første behandling.

Kontakt os i dag og få en akupunktur-tid mod din pollenallergi tel: +4533263688