Akupunktur er effektiv mod tinnitus

Akupunktur tinnitus
Lider du af kronisk eller sporadisk tinnitus? Er hylen, øresusen, koncentrationsbesvær og irritabilitet en del af dine daglige udfordringer?

Så kan du glæde dig over at akupunktur beviseligt er en af de mest effektive behandlingsformer mod tinnitus!

Hos Kinesisk Behandlingscenter i København har vi over 30 års erfaring i behandling af tinnitus gennem akupunktur.

Kontakt os allerede i dag og lad os finde en tid til behandling af din tinnitus:

Læs nogle af vores tidligere kunders oplevelser med akupunktur

Hvad er tinnitus?

Tinnitus er en lidelse som rigtig mange mennesker lider af. Faktisk spås det at op mod 10% af befolkningen døjer med en form for tinnitus. Nogle patienter lider konstant under det, mens andre oplever det som en sporadisk opstående lidelse.

Tinnitus opleves som støj for ørene, en form for hyletone, susen, ringen eller brummen som er meget forstyrrende med nedsat koncentrationsevne og livskvalitet til følge.

Hvordan opstår tinnitus?

Behandling af tinnitus
Listen over årsager til tinnitus er lang, men nogle af de mest typiske årsager inkluderer følgende:

Støj: Har du haft et erhverv med megen støj kan du få tinnitus som en slags erhvervsskade. Mange musikere og fabriksarbejdere lider af tinnitus.

Skader på øresneglen: Kan opstå i forbindelse med ulykker, slag på kraniet osv.

Stress, angst og depression: Kan være en underliggende faktorer for tinnitus.

Alder: Tinnitus kan være aldersrelateret, hvor hørelsen nedsættes og erstattes af hyletoner.

Ørevoks: Ophobninger af ørevoks i det indre øre kan forårsage tinnitus.

Mellemørebetændelse: Kan ligeledes medvirke til summen, brummen og ligefrem hylen for ørene.

Otosklerose: En slags knogle i øret der ikke bør være der (dette skal behandles gennem operation).

Meniers sygdom: Problemer med trykregulering forårsager hyletone

Blogmangel: Anæmi skaber tinnitus ved hurtigt blodomløb.

Medicinske bivirkninger: Mange medicinske behandlinger medfører øresusen som en bivirkning.

Symptomer på tinnitus

Lider du af tinnitus er du ikke i tvivl. Symptomerne er ret markante i form af susen for ørene, konstante hyletoner, ja kort sagt støj som ikke forekommer eksternt, men snarere fra dit indre øre.

Disse symptomer udmønter sig videre i humørsvingninger, søvnbesvær, nedsat koncentrationsevne og generel irritabilitet.

Det er derfor sandsynligt at tinnitus nedsætter din livskvalitet og derfor skal du ikke tøve med at gøre noget ved det. Tinnitus kan faktisk i de fleste tilfælde behandles med akupunktur.

Ring og hør hvordan vi kan nedsætte eller helt fjerne din tinnitus:

tel: +45 33 26 36 88

Hvad er akupunktur?

Akupunktur er baseret på Traditionel kinesisk medicin (TCM). Ifølge TCM kan mange lidelser behandles gennem genoprettelse af kroppens balance også kaldet Qi. Her kan du se en liste over hvad vi hos Kinesisk Behandlingscenter på Frederiksberg kan behandle med akupunktur.

Selve behandlingsmetoden baserer sig på indsættelse af små nåle i bestemt akupunkturpunkter på kroppen.

Selvom videnskaben endnu ikke kan forklare hvorfor akupunktur virker er det generelt anerkendt at akupunktur har positive resultater på mange lidelser. Som bevis for dette skal man blot besøge diverse hospitaler som i dag ansætter personale med uddannelse i akupunktur.

Behandling af tinnitus med akupunktur

Akupunktur er en alternativ behandling af tinnitus baseret på traditionel kinesisk lægekundskab. Det har vist sig at lindring af tinnitus med akupunktur er særdeles effektiv og mange patienter oplever lindring allerede efter få behandlinger.

Første trin i behandlingen af din tinnitus er at bestemme den bagvedliggende årsag. Du Ying hos Kinesisk Behandlingscenter er uddannet kinesisk læge og vil som det første vurdere din tilstand før igangsættelse af den egentlige behandling.

Tinnitus er ofte relateret til lever og galdeblære problemer ifølge traditionel kinesisk medicin. Behandling af lever/galdeblære -relateret tinnitus baseres på nåle der indsættes i nogle bestemte steder på kroppen, særligt fokuseret om hovedbundsakupunktur og øreakupunktur.

Hvor hurtigt virker akupunktur mod tinnitus?

Antallet af akupunkturbehandlinger afhænger af hvad der er den bagvedliggende årsag til din tinnitus. På vores første konsultation vil vi bestemme det forventede behandlingsforløb du skal gennemgå for at kurere din tinnitus.

Mange af vores kunder melder om lindring eller ligefrem helbredelse et stykke inde i behandlingsforløbet.

Akupunktur mod tinnitus priser

Du kan se en oversigt over vores priser på akupunktur her. Prisen på akupunktur mod tinnitus er den samme som vores standard akupunkturpris. Generelt gælder det at jo flere behandlinger du har brug for jo billigere pris får du per time.

Slip af med tinnitus

Ring til os og hør hvad vi kan gøre for at afhjælpe din tinnitus

tel: +45 33 26 36 88

akupunktur mod tinnitus københavn