Behandlingsforløb

Akupunktur er generelt en meget afslappende oplevelse. Her er flere praktiske oplysninger om, hvad du kan forvente under din første akupunkturbehandling.

1. Grundig samtale med akupunktør om din lidelse /sygdom

Enhver detalje oplysninger om din helbredstilstand vil blive drøftet med doktor Du Ying . Samtidig skal du udfylde en journal med nogle grundlæggende oplysninger. Derefter fortæller du os om dine helbredsmæssige problemer. Derefter stiller vi en række spørgsmål om din helbredsmæssige tilstand.

2. Kinesisk diagnose

Herefter stiller vi en såkaldt kinesisk diagnose baseret på en grundig undersøgelse, hvor vi benytter os af bl.a. kinesisk puls- og tungediagnose. Puls- og tunge diagnosen er en traditionel kinesisk metode, som kan fastslå den dybere årsag til helbredsproblemerne. Derudover giver metoden et helhedsindtryk af helbredstilstanden og et solidt grundlag for behandlingen.

3. Behandlingen indledes

Når diagnosen er fastlagt, påbegyndes selve behandlingsforløbet. Behandlingen med nåle tager cirka 30 minutter, mens man ligger og slapper af. Her kan nålene ikke mærkes, ligesom det er smertefrit at få dem fjernet. Sædvanligvis føler folk sig dybt afslappede under en akupunkturbehandling og kan falde i søvn. Den første konsultation vil vare ca. en time. Bagefter bliver du informeret om, hvilke øvelser og andre tiltag, du selv kan udføre for at påvirke forløbet positivt – og dermed få behov for så få behandlinger som muligt.

4.Efter behandlingen

Efter behandlingen kan der opstå forskellige reaktioner. Disse reaktioner er helt normale, fx rapporterer nogle af vores patienter om følgende oplevelser: Dyb afslappetned, forøget energi og velvære, afslpappet træthed, behov for hvile, og at sove dybt og summen eller prikken i kroppen. Efter en behandling er det normalt, at der i kroppen kan opstå enkelte reaktioner. Det er ganske almindeligt i forbindelse med første behandling at opleve en fornemmelse af ekstrem afslappelse eller fysisk træthed. Dette går imidlertid over i løbet af ganske kort tid og kræver blot lidt hvile for at komme sig. Disse signaler er et tegn på, at organismen begynder at arbejde, og viser, at behandlingen har sat noget igang.

Tips:

Du skal oplyse akupunktøren om, hvilke kroniske sygdomme, du har som fx Diabetes, epilepsi, leverbetændelse, om du er gravid, hvilken slags medicin, du tager og om du har en pacemaker eller andre metalliske / elektroniske implantater.