Sundhedsforsikring

Den nuværende position:Velkommen > Sundhedsforsikring

Kinesisk Behandlings Center er godkendt af: Praktiserende Akupunktører og Registrerede Alternative Behandlere (RAB)

Akupunktur lindrer smerterEn stor del af forsikringsselskaberne yder via deres sundhedsforsikring tilskud til akupunktur udført af medlemmer af Praktiserende Akupunktører (PA) og RAB, som er sammenslutningen af registrerede alternative behandlere. Har du en sundhedsforsikring, eller er du forsikret gennem din forsikring på arbejdspladsen, kan du få betalt dine behandlinger via dit forsikringsselskab. Indtil videre yder følgende forsikringsselskaber tilskud til akupunktur i deres sundhedsforsikringer:

• Topdanmark

• Danica

• Skandia

• PFA Sundheds Center

• Codan

• Mølholm

• Dansk Sundhedssikring

• AP pension

• International Health Insurance Danmark

• Tryg

• Alm. Brand

• Runa Forsikring

• IF Helbredsforsikring

• ihi Bupa

• TrygVestas Smertefri

• Sygeforsikringen danmark.

Ovennævnte selskaber er på positivlisten, men flere andre selskaber dækker også behandlingerne helt eller delvist. Det kommer dog an på, hvilken forsikring du har tegnet, på forsikringsselskabets vurdering af skaden/sygdommen og på, om behandlingen bliver dækket. Det er altid nødvendigt at kontakte forsikringsselskabet, inden du begynder en behandling, som du ønsker at få dækket.

Danmark giver tilskud på 115 kr. første gang og 8 x 75 kr. efterfølgende. Så i alt 715 kr. pr. år. (dette er opdaterede priser gældende fra 2017).