Behandlingsformer

Den nuværende position:Velkommen > Behandlingsformer

Akupunktur: Læs mere om hvad akupunktur er her

Sugekopterapi

Sugekopterapi er en traditionel kinesisk behandlingsmetode. Ved sugekopterapi får patienten sat kopper af glas eller bambus med opvarmet luft på kroppen. Den varme luft skaber et undertryk, så koppen suges fast til kroppen. Sugekopperne kan også sættes over en akupunkturnål for at styrke nålens virkning på det udvalgte punkt. Kopperne skal sidde i 10-15 minutter. Ved sugekopterapi øges blodstrømningen og behandlingen kan dermed opløse lokale blokeringer og lindre smerter. Sugekopterapi giver stort velvære og fornyet energi samtidig med, at den stimulerer kroppens egen helbredende evne. Metoden er fx god til muskelspændinger, smertende led, astma, lammelser m.m. Sugekopperne efterlader nogle røde mærker, men disse forsvinder inden for få dage.

Øreakupunktur

Øreakupunktur er en traditionel variation af akupunktur. Med metoden bruges øret som et lokalt kort over kroppens organer til at diagnosticere og behandle. Øret opfattes som et mikrosystem, der afspejler hele kroppen. Når sygdom eller en ubalance opstår i kroppen, vil der komme ømme punkter i øret svarende til sygdommens eller smertens placering. Man behandler med øreakupunktur ved at bruge små kugler fremstillet af kinesiske urter eller magnetiske perler, der sættes på ørets akupunkterpunkter. Ofte kan det være rigtig godt at kombinere den klassiske kropsakupunktur og øreakupunktur. Men det beror naturligvis på den individuelle situation, og på hvordan vi har bedømt patientens tilstand.