Behandlingsformer

Akupunktur: Læs mere her

Kinesisk massage

Behandlingen stimulerer kredsløbet, lindrer eller fjerner smerten, forbedrer de indre organers funktioner, aktiverer immunsystemet, påvirker nervesystemet, genetablerer balance og forebygger sygdom. Det medfører igen, at kroppen bedre kan udskille affaldsstoffer. Derved får patienten større smidighed i leddene, færre muskelsmerter og formindsket stress.

Sugekopterapi

Sugekopterapi er også en kinesisk traditionel behandlingsmetode. Ved denne behandling på sætteskopper af glas eller bambus med opvarmet luft over et bestemt område. Hermed skabes et undertryk, så koppen suges fast til kroppen. Sugekopperne kan også sættes hen over en akupunkturnål for at styrke nålens virkning på det udvalgte punkt eller punkter. Kopper holdes på 3-15 minutter.   Ved hjælp af et vaccum øges blodstrømningen og på den måde kan behandlingen opløse lokale blokeringer og lindre smerter. Behandlingen giver stort velvære og fornyet energi, samtidig med at den stimulerer kroppens egen helbredende evne. Metoden er fx god til muskelspændinger, smertende led, astma, lammelser m.m. Sugekopperne efterlader nogle røde mærker, men disse forsvinder inden for få dage.

Øreakupunktur

Øreakupunktur er en traditionel variation af akupunktur. Det er en metode til diagnose ogbehandling ved hjælp af øret som en lokalt kort over kroppens organer. Øret opfattes som et mikrosystem, der afspejler hele kroppen. Når sygdom eller en ubalance opstår i kroppen, vil der komme ømme punkter i øret svarende til sygdommens eller smertens placering. Behandlingsmetoden er at anvende små kugler, som er fremstillet af kinesiske urter eller magnetisk perle, på bestemte akupunkter på ørt. Ofte kan det være et rigtig godt tiltag at kombinere disse to former, altså den klassiske kropsakupunktur og øreakupunktur. Men det beror naturligvis på den individuelle situation, og hvordan vi har bedømt patientens tilstand.